عقب ماندگی نیشابور در حوزه حمل و نقل ریلی

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

عقب ماندگی نیشابور در حوزه حمل و نقل ریلی

طبق نقشه خطوط ریلی موجود،در دست ساخت و مطالعه کشور که به صورت گسترده در تمام ایستگاههای راه آهن نصب گردیده است متاسفانه ایستگاه اصلی نیشابور و ایستگاههای فرعی ان هیچ گونه جایگاهی نداشته و آن طور که مشاهده می شود پروژه در دست اجرای مشهد به گرگان دارای چند راه اتصال به خط کنونی تهران مشهد می باشد که متاسفانه نیشابور در این مسیر بدون راه اتصال بوده و اولین راه اتصال از سمت مشهد در ایستگاه اسفراین قرار داده شده است.

با صحبت با مدیر راه اهن نیشابور گفته شد این راه اتصال می توانست از طریق یکی از ایستگاههای حوزه نیشابور باشد و عدم پیگیری ان در سال های گذشته مانع از ان شده است.

همچنین دقت در نقشه مشخص می کند شهر سبزوار در حال اجرای اتصال به شبکه کنونی راه اهن مشهد تهران بوده و همچنین در طرح های در دست مطالعه راه اهن نقش ایستگاه این شهر بسیار پررنگ گردیده و ضمن اتصال مستقیم این شهر به تربت حیدریه دسترسی شان به شبکه ریلی جنوب و همچنین مرز ایران و افغانستان اتفاق خواهد افتاد در حالی که نیشابور با سابقه چندین ساله وجود ایستگاه اصلی در مسیر تهران مشهد ،جهت دسترسی به مسیر های جنوبی و مرزی می بایست از مشهد و در آینده از ایستگاه سبزوار تردد نمایند و عملا نقش ایستگاه نیشابور در آینده ایستگاهی حاشیه ایی خواهد بود.

عقب ماندگی نیشابور در حوزه حمل و نقل ریلی در مقایسه با شهرهایی که جدیدا به ان می پیوندند و حتی فرودگاه دارند بسیار مهم بوده و باعث عدم توسعه زیر ساخت های گردشگری و اقتصادی ان و فرصت سوزی های بسیار در اینده خواهد شد.

.

عقب ماندگی نیشابور در حوزه حمل و نقل ریلی

منبع: روزنه

جدید ترین مطالب گردشگری نیشابور را درسایت نیشابوریا دنبال کنید.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *